Az Európai Közösségszervező Hálózat éves találkozóján jártunk

Ez a cikk több mint 8 éves.

A European Community Organizing Network (ECON), vagyis az Európai Közösségszervező Hálózat) 9 európai ország olyan szervezeteit fogja össze, amelyek a közösségszervezés valamilyen formáját alkalmazzák. A hálózat május 27. és 29. között tartotta a 2015-ös találkozóját, amelyen A Város Mindenkié csoportot Murányi László képviselte. A beszámolóját itt olvashatjátok.

Május 25-én az esti órákban a Keleti pályaudvarról indultam életem első külföldi útjára, Berlinbe. A vonaton találkoztunk Szombathy Károllyal, aki a Magyar Szegénységellenes Hálózathoz kapcsolódó Közmunkás Mozgalom a Jövőért (KMJ) aktivistájaként utazott a találkozóra.

A 13 órás vonatút alatt összeismerkedtünk egy Mexikói sráccal és családjával. A srác tanított minket spanyolul, mi pedig őt magyarul. Vojtonovszki Bálint (az AVM tiszteletbeli tagja) felesége, Juhász Juci várt minket a berlini pályaudvaron ahonnan elkisért a szálláshelyünkre.

Volt 18 előadás, többször hármasával tartották, így nem mindent tudtam meghallgati amit szerettem volna.
Az én előadásom az AVM bemutatásáról, megalakulásáról, működéséről és tevékenységéről szólt. A 35-40 perces felszólalás után pár kérdés-felelet is elhangzott. Tapsal és köszönet nyilvánításokkal ért véget az előadásom.

Az előadások, amelyeken részt tudtunk venni (pl. arról, hogy miként lehet támogatókat, szponzorokat keresni; fogyatékkal élő emberekkel foglalkozó közösségszervezők előadása a munkájukról; Szombathy Károly előadása a közmunkás mozgalomról; szövetséges aktivistánk, Sebály Bernadett előadása a közösségszervező munkájáról) jók voltak, érdekes, tanulságos tapasztalatokat hallhattunk.

Az ECON találkozó „fő atrakciója”, Vojtonovszki Bálint előadása volt, ami a magyat kormány és a civil szervezetek közötti viszonyról szólt. A meghívottak között voltak német politikusok, valamint olyan cégvezetők és befolyásos emberek is akiknek magyarországi érdekeltségeik is vannak. Sajnos csak egy politikai párt képviseltette magát, de ettől eltekintve az előadás szuper volt.

A szállással elégedettek voltunk. Reggeli – vacsora svédasztalos, finom ételekkel. Az ebédre kapott ételekkel párunknak negatív élményeink voltak.

Szabadidőnket a német parlament megtekintésével töltöttük, felmentünk a kupola részébe is. Itt nagyon tetszett az a technikai megoldás, amivel az ülésterem levegőztetését, illetve a napfény bejutását megoldották. A kilátás fantasztikus volt.

Voltunk az este folyamán egy Punk koncerten, ahova csak mi magyarok mentünk, itt eltöltöttünk pár órát.

Összességében, jól éreztem magam a pár napi Berlini kiruccanásom alatt.

Külön köszönöm Bálintnak és Bettinek a tolmácsolást.

Murányi László

2015. június 22.

Fotó: Peter Lazarov (forrás: KMJ)

Ezt a cikket eredetileg az AVM régi blogján publikáltuk.