A Város Mindenkié csoport először február 1-án küldött közérdekű adatigénylést Budapest Főváros Közterület-Felügyeletének, a Fővárosi Közterület-Fenntartó Zrt-nek és a Fővárosi Önkormányzatnak a 2013. január 19 óta több budapesti aluljáróban álló „szégyenkordonok” céljáról. A Közterület-Felügyelet február 8-án (a másik két szervezet nevében is) küldött válaszából sajnos nem derült ki, hogy pontosan milyen jellegű munka folyik az aluljárókban, milyen költségvetésből és milyen menetrenddel. A Felügyelet az adatkérésben igényelt dokumentumokat sem csatolva válaszához. Ezért február 18-án újabb adatigénylést küldtünk a Felügyeletnek, hogy hozzájussunk a közérdekű információkhoz. A második adatkérés kérdései itt olvashatók.
A válasz március 4-én érkezett meg a Felügyelettől, amelyben Borbély László szervezési igazgatóhelyettes a következőt írta:
A levelében (e-mail) felsorolt 9 kérdéssel kapcsolatban felhívom a figyelmet arra az előző levelemben közölt tényre, mely szerint a Fővárosi aluljárókban a BKK Közút Zrt. és az FKF Zrt. Budapest Fővárossal megkötött közszolgáltatási szerződésekben foglaltak alapján látnak el közfeladatokat, ezekben Budapest Főváros Közterület-Felügyelete nem szerződő fél, ezért a kért szerződéseket, megállapodásokat – mivel ilyenekkel nem rendelkezünk – mellékelni nem áll módunkban. Az aluljárókban zajló folyamatos rekultiváció menetrendjére, a szerződések részleteire, határidejére, az aluljáró takarítás módszereire, és más részletekre vonatkozóan így adatokkal sem rendelkezünk, az aluljárókban folyó munkálatok, a takarítás és annak technológiája nem tartoznak a Felügyelet hatáskörébe.
Az Önök által feltett kérdésekre készséggel megadja a részletes és kimerítő választ a BKK Zrt. és az FKF Zrt., kérjük forduljanak kérdéseikkel e két társasághoz bizalommal.
A tájékoztatásnak megfelelően 2013. március 5-én elküldtük a BKK Közút Zrt-nek és az FKF Zrt-nek is a kérdéseinket, mely szervezeteknek 15 napjuk van a válaszadásra.